TV makes people insane!

God dagens!
Nu har jag en del att dela med mig utav.

Den senaste tiden har jag kollat på tok för mycket TV,
säkert en ökning på några 100% sen jag drog från byn.
TVn här hos tant Nina är så gott som igång 24/7.
Jag har blivit jävligt bra på att kolla TV i samma veva.
Med det menar jag inte bara att sitta och glo för det är inte så jävla ansträngande.
En del saker som jag har märkt under veckorna är att du t.ex kan röka ca en halv cig mellan sista frågan i del2 och första frågan i del3 av programmet Vem vet mest.
Under en vanligt reklampaus i nästan vilken kanal som helst kan du slå en stril och röka en cig.
Ibland om du har lite tur och inte orkar masa dig någonstans under reklam pauserna kan du kolla 2 program samtidigt genom att helt enkelt zappa över till program2 när det blir reklampaus i praogram1, då börjar program1 ofta när det blir reklam i program2 o.s.v.
Du kanske missar 5min hit eller dit men du tittar ju 2 program samtidigt så det är inte hela världen. Detta fungerar bäst med 4an/6an.
Om man vill vara lite produktiv så räcker en reklampaus bra till att ex. besöka den lokala tronsalen och läsa 20-30 sidor i valfri bok (beroende på läshastighet),
starta en tvättmaskin (se då till timingen så du kan tömma den i en kommande reklampaus)
om du har en bit att gå (går du utomhus så tar du givetvis en cig för att slippa det i nästa paus).
För att göra det hela ännu mer effektivt så kan du innan, låt oss säga,
rökpausen slänga in en billys pizza i micron och efter rökpausen ta ut den och samtidigt slänga på en panna kaffe.
Då är du lagomt mätt till nästa paus och då är det kaffedags!
För större pizzor bör du ersätta kaffekokandet med uppvärmning av dessa då de oftast tar mellan 12-15min att få klara.

Nä hoff hoff vilken textvägg, jag vill inte dela med mig av mer tv taktiker!
Tro det eller ej men jag har faktiskt fler!


Effektivitet är A&O på den här firman, Professor G. Oatler

Kommentarer
Postat av: döds

jävla tidseffektivet där, men jag misstänker att det blir pannakaka av de flesta exemplen där?

2011-10-11 @ 01:30:13
Postat av: Anonym

try it!

2011-10-11 @ 15:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0