Beachboyz, PUB-afton och folköl.

Jaha, god fredag på er.
Jaja, man får väl sätta igång att skriva, suck...

Det var måndagen efter Luleåkalaset det började, jag, Hamo och Jim smet ut med fin båten full laddad med pilsner och diverse stektillbehör.
Måndagen slutade ganska tidigt för att ingen av oss hade fattat att ta med käk.
Men vilken läxa vi lärde oss, följande dagar hade vi med muurikka, wok pannor, halster, korvar i massor,
burgare, renskav, sallader/grönsaker som fan, oxpytt och några ägg.
Jag orkar fan inte dra igenom hela veckan, men kan berätta att höjdpunkterna var:

Onsdag, hoppa från bron, kämpa i flera timmar för att fixa 10 volleyboll passningar.
Torsdag, åka "badring" efter båten, plockade 90 volleyboll passningar under timmen.
Fredag, kvinnfolk följde med, hoppa från bron och spöa skiten ur Hamo i konsthopp genom att fläka lite. Billy var dommare.
Samtliga dagar, samtliga folköl.

Det var en duglig summering av arbetsveckan tycker jag, om någon har några invändningar är det bara att säga till.


På fredag efter beachen blev det i vanlig ordning Pubben.
Fredagen var mera lugn, några öl och lite pilkastning men mycket mys.
Tappade dock bort min mobil, inte för att jag klagar, nu har jag KICK som ringsignal igen!
Lördag smällde det, PUB-afton, live "band", några extra öl och en massa kangosbor.
Lördagen var också, så vitt jag vet, första gången Junis-pubben hade en vakt.
Gissa om han var uppmärksammad, festens centrum, alla var fascinerade.
Efterfesten sög balle så det blev en tidig kväll, kom nog hem redan vid 0400 tiden.
Stekte lite smaskig kvällsmat och sög i mig en mjölk grogg som hade hammnat i min påse på någon höger.

Det var det enda värt att berättas som har hänt under de senaste veckorna, eller ja, i onsdags blev vi fulla här i Pajala också.
Men det orkar jag inte berätta allt om, bara lite.
Jernverket hade slut på öl så vi satt och svepte cider och champagne, sen tog vi natt bastu hos kim.
Inget mer med det.


Klart slut.
Din Jukon salva på livets munsår, Professor G. Oatler.

Kommentarer
Postat av: Den tyska turisten

Ach ja! Das ist gut! Vilken klockren blogg. Fortsätt så=)

2009-08-14 @ 14:33:53
Postat av: Anonym

Låter bra glass du, grymt irriterande att detta glassväder kom först när man åkt hem...och KICK, fan vilken bra signal!

2009-08-14 @ 17:38:59
Postat av: Sven

Bra jobb chefen! Fin söndagsläsning!

2009-08-16 @ 18:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0