Holmsund, dansband och Mortal Combat!

God kväll!
Tänkte bara titta förbi här och skriva en rad eller två om gårdagen.
Jag och Ida planerade lite under fredagkvällen så vi var fett redo för lördag!
Någon gång under dagen fick jag samtalet från Peter.
Han gav några riktlinjer för hurihelvete man tar sig ut till Holmsund.
Efter några varv på internet och ett irrande runt i diverse busstidstabeller hittade jag en passande resväg.
1710 var det bestämt att vi skulle ge oss av, jag och Nina dådå.
Vi promenerade raskt iväg mot Umeå NUS(?) för att försöka lokalisera en passande busshållplats.
Det är inte så lätt som man kan tro minsann! Vi stötte till och med på en vilsen gammal dam som
letade efter samma hållplats som vi, hon skulle dock inte till Peter och Ida.
Efter några om och men kom vi på bussen iallafall.
Fullproppad var den!
En liten turkunge envisades med att bossa på med något mobilspel på full volym...
Dugligt irriterande må jag säga.
Väl framme stannade vi till vid första bästa Konsum för att Nina behövde en fix godis.
Medans hon handlade blev jag ställd öga mot öga med, vad jag misstänker var, en sk. crackhoe.
Hon gick emot mig med uppspärrade ögon och raska steg, när hon var en armlängd från mitt ansikte
väste hon ur sig "HARU ELD?!", jag svarade jojajjamensan och sket i brallan.
Kort där efter träffade vi Peter och Ida, jag drog på mig en passande peruk och efter en 200m promenad
var festen igång!
Jag och Peter började stenhårt med att lyssna på all sorts metal i en timme medans kvinnfolket
pratade om smink och provade varandras kläder och sånt som såna brukar göra.
Inte långt därefter hände såklart det oundvikliga, det hela urartade till någon form av Mortal Combat
turnering med riktigt fina dansbandsbitar som bakgrundsmusik.
Att Peter tidigare under dagen införskaffade sig ett stycket x-box, tåls att nämnas.
Efter några timmar rörde vi oss mot Umeå city igen för att visa hur man gör krogen.
Men tjosingen också vilket fiasko det blev.
Krogval nr1 sket sig så fort vi såg att kön var ca 200m lång.
Ett mycket dåligt krogval nr2 sket sig för att skiten var stängd...
Eftersom vi hade slut på alkohol bestämmde vi oss för att ge upp och säga god natt.
Jag och Nina tog oss en bit mat på närmsta grill, Peter och Ida drog sig hemmåt.
Maten var god, P&I kom hem i gott skick.
Slutet jääävligt gott allting gott.

Idag har jag haft ont i hela kroppen hela dagen, mycket trevligt!

Tack för mig.


Din munkavel på bakfyllans ungdomskör, Professor G. Oatler.



Den här skitredigeraren fattar inte att radbryta som folk och jag orkar inte fixa det manuellt. Jag är inte hum i duvvet, jag lovar!

Kommentarer
Postat av: dödsskäggo

när hon var en armlängd från mitt ansikte

väste hon ur sig "HARU ELD?!", jag svarade jojajjamensan och sket i brallan.



i lolled

2011-11-09 @ 11:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0