Tillbaka på MiROi, Järnet !

Jaha, God morgon(!) på er...

Nu sitter man här igen, Data pörtet i Pajala, vilken grej.
Jag hittade just min gamla dator som jag använde sist jag var här,
hittade en fin liten text på den som jag skickade in som någon form av personbeskrivning till svenskan.
Jag tycka att ni alla borde ta del av den.
Jag tror till och med att det var i den Professor G. Oatler visade sig första gången.

Följande är en beskrivning på en mycket ståtlig karl i sina bästa ungdomsår.
Vi börjar med det ytliga.
Håret är långt och ofta fettigt, kanske någon form av huvudbonad finns på plats.
Blond är han också, allt hår mellan knopp och sula.
Gröna, mycket vackra, harmoniska ögon som skulle kunna lysa upp globen under rätt omständigheter.
I öronen finns det små diamanter, en i vardera öronsnibb.
Tänderna är skeva och ofta gula då han alltid suger på en snus eller dinglar en cigarett från mungipan.
Om vi fortsätter ner så har vi ett par stadiga axlar och en mycket mysig dubbelhaka.
Magen är stor, respektingivande och passar mycket bra till hans övriga dimentioner.
Förutom håret så är han alltid mycket välvårdad och proper.
Om man då har modet att tala med denna karl så finns det ganska mycket under ytan.
Humorn är på topp, kanske lite barnslig emellanåt, fast det är ju sådant man får leva med.
Om man då också överlever humorn och tar sig lite närmare denna karaktär så får man uppleva en mycket godhjärtad, social och ärlig karl med goda moraliska värderingar.
Han kan även njuta till mången liter öl slumpvis utvalda fredagar, även ibland följande lördagar.
Då han är såpass social och utåtgående som han är, är uteliv en självklarhet.
Övriga hobbys är inget av intresse då de känns otillräckliga.
Här har vi då en ganska fullständig bild av personen i fråga.
Kort och gott en redig karl som vet vart skåpet ska stå.


Din diamantsko i komposthögen,
Professor G. Oatler


Kan även tillägga att jag fick ett fint VG för den uppgiften!

Nu när jag är tillbaka här och har tråkigt kanske 70% av tiden så lär det strömma in länkar och skit hit så det är bara att hålla ögonen öppna, jo jag vet att det ska vara en fylle blogg, men jag orkar då fan inte göra en nykter blogg också! Så ni får klara er med den här :P


Ditt MVG på universums skrynkliga betygpapper, Professor G. Oatler


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha på precisen! Jag saknar dig Knubbisen min!

2009-09-03 @ 16:25:28
URL: http://orangeknapp.blogg.se/
Postat av: Josefin

Underbart, helt klart underbart. I just love it :) Sötbästisgustaw <3

2009-09-03 @ 17:15:08
URL: http://Jbrynefall.devote.se
Postat av: (t)agenten

haha vem fan orkar ha en nykter blogg egentligen?

2009-09-07 @ 18:28:30
URL: http://angiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0