Tjoffs, knas och hejdå för i år.

Jaha, god jul på er!

Nu sitter jag har och väntar på morgondagen då jag får åka till
allas våran favoritby, Guds sommarstuga, Junosuando.
Tänkte bara titta in och dela en tanke med er och hälsa alla en god jul och ett gott nytt år.

Nu var det så här att jag kollade på något om forntids människor och kom att tänka på humor.
Vad hade grabbarna på den tiden för humor? Vad drog dom för skämt för att imponera på tillställningar?
Kanske det var så att slå kärringen med klubban var dåtidens pull-my-finger?
Eller dom kanske bara körde mammut/papput skämtet dagarna i ändå?!
Det borde ju finnas mer varianter på den än den vanliga.
"Varför dog mammutarna ut?
-För det fanns inga papputar!"
HAHAHAH, förbannat jävla roligt.

Om ni har några tips/förslag på vad som kan ha räknats som ett bra skämt på den tiden så vill jag veta!
Tänkte att jag får bidra med en dålig jävel för att få bollen i rullning, så att säga.

Knack, knack.
-Vem är där?
En glass.
En glass vem?
En glaciär!

Så dog dom båda två! HEH!
Fan jag är trött.

Nåväl, offline mode tills nästa år tror jag. Hejs.

Edit: En liten snabbtanke (som jag brukar säga) ska jag tillägga!
Ved i singular? En ved? Ett ved? Eller är det som Njes säger att det går inte! Helt omöjligt!
Jag tror starkt på: En ved, två vedar och flera veds. Det är nog det enda rätta.


Måste tillägga ännu en grej.
Året är ju snart slut som bekant.
Jag gav förra nyår löftet att inte klippa mig på hela året, det har gått skitbra.
Men nu är det ju snart ett nytt jävla år än en gång, så jag behöver ett nytt
nyårslöfte. Själv tänkte jag något i stil med att inte käka utekäk på ett år,
inte köpa något från en slumpvis utvald affär eller kanske bara ha hatt varje dag.
Kom med tips fifan! Självdiciplin skall utövas!


Din röda näsa på vardagens gråa renjävel, Professon G. Oatler

Kommentarer
Postat av: snej

ösfest

2009-12-11 @ 19:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0