Barstädning, bastu och en udda tanke.

Jaha, god jul på er.

Igår råkade det bli onsdagsfest igen.
Vi var och käkade på krogen och råkade ta några öl, och som man säger, mycket vill ha mer.
Vi knallade direkt till bolaget och hämtade bärs/cider för ca 700kr, vi tänkte att vi skulle ha lite till helgen också.
Men men, sånt funkar ju aldrig, hittade 2 bärs när jag tittade in i baren idag.

Nåja, hur som helst, vi städade baren på kanske 15min sen började vi svepa.
Det var ganska gott.
Våra pappers muggar kom till användning iallafall. Vi "byggde" en tratt så vi kunnde hälla cidern/bärsen i
glasflaskor för att kunna droppkorka den. Vi hittade 2 droppkorkar där i baren någonstans.
Jag tror dom köptes in till invigningen, hittade dom i konsums 10kronors låda, gissa om man blev överlycklig.

Enligt reglerna stängdes baren vid 2200 och vi knatade iväg till Kim för att ta en nattbastu, det var mysigt.
Det sas att det hade blitt ganska stökigt där, men jag vet inte om jag tror på det.
Vi är ju skötsamma pojkar!
Det var nog mera allt som hände igår.

Nu sitter jag och kollar sista delen i Dom kallar oss mods.
Jag reagerade hårt på en bild när en sverige flagga var på vänster sida om flaggstången, så...
Varför i helvete ska flaggan alltid vippa på högra sidan?
Sånt tänker jag på när jag sitter ensammen i mörkret med bara pipan som håller mig varm.

Ihelg blir det sista baren festen för i år, dom flesta är välkommna.
Ta med öllagret och dyk förbi vettja!



Din slägga i pannan under bakisångesten, Professor G. Oatler

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0